Tarieven massage, coaching en therapie
|
Tarieven CoreTouch
Omdat ik een licentie heb van RBCZ zijn mijn behandelingen vrijgesteld van BTW. Coaching of therapie Betaling Direct, contant of per tikkie, tenzij vooraf anders afgesproken. Je krijgt een factuur per mail achteraf. Kosten voor een coaching of therapiesessie: 70 euro per uur Een coaching sessie duurt gemiddeld 1,5 a 2 uur. Dit geldt ook vaak voor traumaverwerking. Een sessie transpersoonlijke regressietherapie duurt gemiddeld 2 a 3 uur. Massage en/of guashatherapie: 60 minuten: 70,- 75 minuten: 85,- 90 minuten: 100,- Erkenning Ik ben aangesloten bij de Vereniging Integrale Vitaliteitskunde (VIV) de Nederlandse Vereniging voor Reïncarnatietherapeuten (NVRT) en EARTh Association for Regression Therapy. Ik ben in het bezit van een diploma Psychosociale basiskennis en geregistreerd bij de RBCZ. Daardoor worden mijn behandelingen vaak vergoed vanuit de aanvullende verzekering door de zorgverzekeraar. Vergoeding Veel zorgverzekeraars vergoeden een deel van de kosten vanuit de aanvullende verzekering. Informeer zelf vooraf waar u recht op heeft bij uw zorgverzekeraar. Mijn consulten vallen meestal onder de noemer: alternatieve geneeswijzen en dan: psychosociale hulp en/of regressietherapie. De beroepsverenigingen waar ik lid van ben op basis waarop zorgverzekeraars meestal vergoeden zijn: VIV Nederland (psychosociale hulp of natuurgeneeskunde) en NVRT (regressie- en reïncarnatietherapie). Hier vragen zorgverzekeraars vaak naar: AGB codes: 90046725 HE Booij, Amsterdam; 90055345 –CoreTouch, Amsterdam. RBCZ geregistreerd (0% BTW). Massages, healing en guashatherapie wordt in sommige gevallen deels vergoed onder de noemer natuurgeneeskunde. Neem gerust contact op als je hier informatie over wilt. Heb je een eigen onderneming, dan kun je vaak de kosten van coaching declareren. Annulering Tot 24 uur voor de afspraak kun je kosteloos annuleren. Daarna wordt de kosten van het gehele consult in rekening gebracht. Privacy Ik ga vertrouwelijk met uw gegevens om. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden. Uw NAW-gegevens worden gebruikt op facturen en kunnen ingezien worden door mijn accountant of bij controle iemand van de belastingdienst. Deze gegevens moet ik tenminste 7 jaar bewaren. Ik hou een dossier bij met het intakeformulier en korte verslagen van de sessies. Lees hier mijn volledige privacyverklaring. Rechten en plichten Ik schat zo goed mogelijk in of een sessie geschikt is voor u en welke interventies ik het best kan toepassen. Daarvoor is het van belang dat u eerlijk bent bij het verstrekken van informatie over fysieke en geestelijke klachten, medicijngebruik en andere zaken die ik vraag in het intakeformulier of bij de eerste afspraak. In veel van mijn consulten werk ik met het onderbewuste. Dat betekent dat er herinneringen boven kunnen komen die u bent vergeten. Het kan ook zijn dat er beelden boven kunnen komen die u niet direct kunt plaatsen. Ik begeleid u zo goed mogelijk door ervaringen heen en ik help u zoveel mogelijk de ervaringen of beelden te plaatsen en interpreteren, en waar nodig te verwerken. Na veel sessies gaan cliënten naar huis met een prettiger gevoel. Maar sessies kunnen doorwerken – dat wil zeggen dat emoties die zijn opgekomen tijdens de sessie ook in de weken erna nog opspelen en een uitweg zoeken. Vaak ebt dat vanzelf weg binnen 2 weken. Inspanningsverplichting Als therapeut heb ik een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. Het succes van de therapie hangt af van het samenspel tussen therapeut en cliënt. Het is van belang dat u een goed gevoel heeft bij mij en ik bij u. Zowel u als ik hebben te allen tijde het recht de therapie te beëindigen. U bent niet verplicht meerdere sessies bij mij te doen. Als u zich bij mij niet op uw plek voelt, verwijs ik u graag door naar een collega, als u dit op prijs stelt. Als ik zelf het gevoel heb dat u elders beter op uw plek bent, zal ik dit ook aangeven. Bij klachten en geschillen: Ik hoop natuurlijk dat u tevreden bent als u bij mij in de praktijk komt. Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je. De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ). Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken. De WKKGZ geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders, waar ik toe behoor. Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:
Ik wens je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben, hoor ik dat graag. Via deze link vind je mijn registratie bij de geschillencommissie https://www.camcoop.nl/ Contact Neem contact met mij op voor het maken van een afspraak of voor meer informatie. |
|